onsdag 25 april 2007

Ingen energi....suck!

Känner mig sliten idag, ingen energi kvar. Började dagen med möten, möten, möten om varumärkesstrategier, profilering, prisstrategier etc....inte på Unikan dock, utan på mitt andra jobb. Sedan en snabb promenad till Unikan och packa, packa, packa. Kände mig oerhört sliten när jag stod med mina paket på Posten. Var inte bara sliten utan såg oerhört sliten ut också, fula kläder, ful sminkning. håglös blick, märke i pannan av en blockflöjt som VD:n råkat kasta på mig, när jag trodde vi hade en mysig musikstund. Då när man minst vill träffa någon, utan vara så anonym som möjligt........dyker självklart en fd. arbetskollega upp från ingenstans! Men Nina, det var inte igår!!!! Min första tanke var att jag skulle neka att jag var jag, "Jag heter inte Nina...öhh."

Sist hon såg mig var jag höggravid, med 30 kilos övervikt och även då med trött och håglös blick. Då hade det varit jättekul om man såg lite fräsch ut nu ett år senare. Nääää, då står jag där i en alldeles för kort collagetröja, jeans och gympaskor. Håret fult uppsatt i en hästsvans och en sminkning som varit med om en lååång dag framför datorn. Såg hur hon snegla på min klädstil när hon började ställa massor av frågor om Unikan! Kunde verkligen se vad hon tänkte och med all rätt : )!

Har efter några bitar sushi fått lite mer energi och blivit på bättre humör av de gladmail som Unikan fått de senaste dagarna, ååååhhhh blir så himla glad för sådana mail, just jobbiga och tunga dagar, som idag. Hanna och jag brukar skriva ut dem och sätta på väggen, bra sätt att få upp humöret.

Lite gladmail, som gör att man inte lägger ner när allt känns tungt:

Mail från Anna
"Hej! Idag fick jag min finfina Filippaklänning.Och vilket paket! Tablettaskar och fint inslaget. Tusen tack!Var som julafton. Fast bättre:)"

Mail från Lovisa
"Hej hej!!!I dag kom paketet fram och allt är med och jag är sååå glad över min beställning. Ni är bäst! Westerlindtoppen är lagom, nästan lite stor, Nansoklänningen är så fin och presentarmbandet också, det lär jag få kämpa om att få behålla själv för mina två små flickor, än så längre gick det bra att muta med tablettasken! Stort tack! Kram"

Mail från Sira
"Jag måste bara säga att er hemsida är verkligen häftig och dessa småerbjudanden skapar ett sug efter mer."

Mail från Ann-Catrin
"Jag måste säga att jag är förvånad och glad över den goda mail kontakten ni har med era kunder. Det känns jättebra och lugnande att veta hur allt ligger till."

Mail från Ulrica
"Jag ville bara skriva ett par rader och tacka för det fina paketet som kom på posten idag. Inte nog med att jag fyndade en Nansoklänning för ett bra pris, som kom på ett par dagar - snabb och bra service. Jag fick ett sött armband på köpet och dessutom var hela paketet så fint. Ni är verkligen duktiga på detaljerna - klänningen inslagen, ett fint paket med armbandet och en liten godisask som ett extra plus. Så glad jag blev - det muntrade verkligen upp min dag.
Tack! Ni kan räkna med att jag kommer att rekommendera er : )!"

Inga kommentarer: