lördag 19 maj 2007

Bilkörning & Inspiration.



Lite MbyM bilder, från lookbook 2007

Tillbaks från Götet, körde i morse i ösregn. Hatar att köra när det regnar, sitter som en gubbe i keps med både händerna krampaktikt på ratten och näsan nuddar nästan vindrutan. Har en gammal, gammal bil (audi 100, årgång 89) som inte är helt att lita på och när jag äntligen vågade köra om en buss så började bilen hoppa oroväckande, var helt säker på att nu dör den (och jag!)mitt på motorvägen. Men denna gång svek den inte, utan efter ett antal timmar kom jag äntligen fram till Malmö och kunde öppna upp Unikans Showroom.

I Göteborg var jag och på ett mycket inspirerande inköpsmöte av danska märket MbyM, som är en nyhet på Shoppen i höst! Tjejen som var agent för märket var bara sååå bra! Vissa människor klickar man direkt med och hon var en sån. Full med energi och otrolig drivkraft, som jag gillar. MbyM kommer ut med 6 kollektioner (!) varje år och igår köpte jag in från den andra kollektionen för hösten. Blev en massa fint och ni kommer verkligen chockas av att priserna är så otroligt bra! Förrutom en massa superfina klänningar så blev det även lite baslinnen, som kommer kosta runt 200 ...vilket inte är helt fel för ett designplagg eller hur!?. Fast jag vet att jackor inte är så jättelätt att köpa via nätet, så var jag tvungen att ta in två supersnygga modeller i svart och rutigt. De första leveranserna kommer i augusti....såå kul!

Nu vänner ska jag ladda inför kvällens tjejmiddag och utgång. Känner dock att jag har en förkylning på G, så det gäller att ladda ordentligt : )! Ha en härlig lördag!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen vad kul!
Ser verkligen fram emot att det märket kommer in. De har ju så sjukt mycket snyggt i höst. Jag längtar!
Kram

Anonym sa...

Hanna: Kan bara hålla med, superfina kläder till jäkligt bra priser! Kram!

Sincerely Johanna sa...

Jag undrar om ni inte har skickat våra "födelsedagspresenter"? Du skrev om det i onsdags men den har inte kommit än. Synd för idag är min riktiga födelsedags så det hade passar perfekt.

Anonym sa...

Det ska bli så spännande med MbyM. Det jag har sett verkar det väldigt lovande och dessutom passar det min plånbok perfekt.

Anonym sa...

Johanna: Japp nu ska så gott som alla födelsedagspresenter vara skickade, sista gänget går idag. Så har du inte vår lilla present idag, så har du iallafall den imorgon. Det var många majvänner som fyllde år! Stort Grattis Johanna på födelsedagen! Kram!

Fröken ida: Härligt att höra! Tror du kommer tycka om märket och din plånbok också : )! Kram