tisdag 31 juli 2007

Inköpsmässa Vår/Sommar 08



Nu är det bara några dagar kvar tills det är dags för CPH Vision (inköpsmässan i Köpenhamn 9-12 aug!) och lägga ordrar för vår/sommar 08! Känns alltid lika konstigt att tänka ett halvår framåt....när man nu mest väntar på höst/vinterkollektionerna.

Jag och Lina (kusin & underbara vän, som alltid hänger med mig på inköp) tänkte även passa på att ta en miniweekend i Köpenhamn. Men jag märkte snabbt att det var svårare än jag trodde att hitta något ledigt hotell denna helg. Men det är bara att leta vidare....

Denna vecka hoppas jag att Westerlinds underbara skinnväskor dyker upp! En Nansoleverans kommer också denna vecka och förhoppningsvis lite sidenplagg från Urban Buzz!

Nu lite lunch och sedan iväg och packa beställningar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad spännande det låter Önskar att jag hade något där att packa men jag brottas fortfarande med fsk

Sofia sa...

Ok, tredje försöket..min dator hänger sig när jag försöker skriva hos dig Nina!
Ni får försöka göra som tonåringarna, dvs. tälta utanför. Lite poppigt, spartanskt och modernt kanske? Eller inget för er fina ladies? Hihi. Nä, det är såklart bara min avundsjuka som talar tror jag. Ha det fantastiskt och fynda massor fint som vi kan Shoppa!

Anonym sa...

Carina: Nej usch vad jobbigt!! När ska det vända?

Sofia: Vännen....tälta?? Ser jag ut som en person som tältar haha! Ärligt hade jag faktiskt gjort det om det fanns någonstans att tälta i närheten av mässan! Jag lovar vi ska shoppa massor av fint till vårens Unikan!

Ser fram emot lunchen imorgon : )!

Anonym sa...

Det fins ju en hel del hotel numer, någon prisram det får röra sig mellan? Kan tänka mig Skt Petri & Fox är fullbokade tyvärr.

Anonym sa...

chris: högst 1500 kr/per rum. Men priserna är antagligen superhöga nu under mässan! Chris, har du hotell att rekommendera i CPH? Vad är Skt Petri & Fox....hmmmm....det måste jag googla direkt!

Unik Design sa...

Vilka otroligt coola hotell Chris! Hade klart kunnat betala mer för att bo där! Men tyvärr var båda fullbokade!

http://www.hotelfox.dk/
http://www.sktpetri.dk/

Fler tips tas gärna emot : )!!

Anonym sa...

Fox och st petri är nog de som blir fulla först av alla... Men de är otroligt fina/coola ställen.
Vi har haft tur med Hotel Absalon. Typ ett kvarter från mässan, väldigt praktiskt. Och inte hiskeligt dyrt heller. Ett helt vanligt hotel, inte så charmigt men funktionellt. Kolla om de har rum kvar. absalonhotel.dk

Anonym sa...

Ida: Åhhh...tack, det måste jag kolla direkt!! Varför ska man alltid vara sent ute?!!