onsdag 8 augusti 2007

Arbetslös och under 25?

Läste precis att butiken Mrs H söker butikspersonal där ett av önskemålen är att man helst ska vara under 25 år. Inte för att jag är intresserad men jäklar va gammal man känner sig som jobbar i denna bransch när man ser en sån jobbannons! Vad är det jag håller på med, jag är ju nästan 10 år äldre...man kanske ska inse att man får pensionera sig från denna bransch snart och släppa fram de unga i samhället : ). Ska nog skaffa mig ett fett chefsjobb istället på ett stabilt och tryggt företag, istället för att ränna omkring på överhippa mässor med übercoola människor.

Usch....nä nu ska jag läsa igenom foldern "Att lära barn sova" av Dr. Eckerberg. För att klara av denna unga bransch och känna sig som en 25-åring måste man iallafall få sova någon hel natt...någongång! Eckerberg....HELP!! Tack Sara-vännen för tipset...nu är det dags för förändring!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt med barn och sovrutiner, men ett stort Lycka Till och va envis!

Saring sa...

Åååh, ljuvling!!! När näsan äntligen börjar komma ovanför vattenytan dyker jag fram och ropar heeeeeej, jag lääängtar efter deeeeej!
Skall bli spännande att höra hur Eckerberg funkar för er. Vårt nattliv har plötsligt blivit himmelriket och nu kan dessutom S lägga Almaunder utan protest. Dagis börjar dock göra märkliga saker med henne. Igår kväll när vi tittade till Alma hade hon lagt sig på sin matta med täcket över sig och Lola under sig. Så gör de ju på dagis, vilar på golvet. Konstiga unge ;-)

KRAMAR

Anonym sa...

Anneli: Tack, tack...all lycka behövs i denna process : )!

Saring: Underbara vän, du fick oss att börja med detta! Det går till en gräns, när man vaknar 10 ggr om natten och är helt död varje dag. Härligt att höra att det funkar. Saknar dig jättemycket och hoppas du trivs med livet i Sthlm, nytt jobb och allt. Följer dig på avstånd : ). Kommer ni ner den 1 sept, till Marias och Husses fest?? Kramar i massor!

Sincerely Johanna sa...

Jag tycker snarare att det är en fördel med människor över 25. Kännst tryggare, ni har mer erfarenhet och så. Så känn inte att du är för gammal.

Minna sa...

OH nej, vi behöver sånna som du, som inte är barnungar utan som vet vad vuxna coola kvinnor vill ha!!!!!

Minna sa...

OH nej, vi behöver sånna som du, som inte är barnungar utan som vet vad vuxna coola kvinnor vill ha!!!!!

Anonym sa...

Johanna & Minna: Tack vänner, fick bara en sjuk åldersångest, när jag ser sånt! Gött med stöd : )!!! KRAM!

Saring sa...

Dessvärre är september en galen månad för oss, så det är omöjligt :-( Fruktansvärt sorgligt att inte kunna dela dagen med dem och dessutom träffa vänner.. Har ni Stockholmsplaner i höst månne?

Anonym sa...

Jag ropar HJÄÄÄLP fyllde ju jämt
nyss mer än 25

Anonym sa...

Saring: Nej vad synd...kommer antagligen upp i september till Sthlm. Då måste vi bara träffas : )!

Carina: Vi ska inte ha ångest....vi är grymma : )!