torsdag 5 juli 2007

Typiskt...

Fattar inte när man har som mest att göra, sommarrea, flytt och sjukt mycket jobb.....så blir man sjuk! I lördagsnatt fick jag superhög feber, det var längesen jag hade över 39 grader. Fick kontakta tjejen som skulle ta över lokalen och köpa loss några extra dagar på hennes hyra. Tanken var ju att Unikan skulle lämnat över lokalen den 1 juli, men jag låg helt feberyr i sängen och beklagade mig över mitt öde! Så först igår kunde vi flytta och med hjälp av Kompisen med stort K - Karin, så blev det hela hur bra som helst. Vi skrattade gott åt åsynen av 4 skyltdockor som stod tätt tillsammans på släpet. Det såg ut som ett otroligt patetiskt studentgäng bestående av 4 skyltdockor, som var lite lätt berusade (vinglade fram och tillbaka). Saknades bara studentmössorna och att släpet var lite dekorerat. Karin-vännen, tack för att du ALLTID ställer upp när jag behöver hjälp....du är min grymmevän : )! Under tiden vi flyttade så var VD:n på ledningsgruppsmöte med sina polare Elias, Benjamin och Viggo. Ni vet la upp lite strategier, kalkylera och budgetera!

Häromdagen kom den första höstleveransen, fina kortärmade toppar med knyt från Nanso. Lite otippad leverans, trodde faktiskt att Westerlind leveransen skulle hinna före. Men iallafall jag norpa åt mig en knyttop (eller vad man kan kalla det) direkt. Perfekt till min Ida Sjöstedt pennkjol : )!

Nu ska jag vila och bli helt frisk! Men innan det är det dags att förflytta Paula Hagerskans kollektion till sommarrean!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig Hoppas du mår bättere nu

Anonym sa...

Tack det gör jag absolut : )!

Anonym sa...

Åh nu blev jag allt sugen på lite unikanstuff =)
Hoppas det är bättre nu och att du har/får en riktigt härlig sommar!

Sincerely Johanna sa...

Visst är det underbart med vänner man kan lita på och som ställer upp. Krya på dig. Och vad härligt med nyheter.

Anonym sa...

Madda: Välkommen hem från Kiruna : )!! Ha en underbar fortsatt sommar du med!

Johanna: Javisst är det, vad skulle man göra utan sina vänner? Ja nu när rean är i full igång, så är det dags att börja lägga upp höstnyheterna : )!