tisdag 14 augusti 2007

Rapport 2


Unikan-teamet i Köpenhamn!

Vi började söndagen med en låååång hotellfrukost! Sedan var det dags att besöka CPH Vision, vilket var en viss skillnad från Gallery! CPH Vision är en mässa med massor av montrar och därmed massor av människor. Lite rörig känsla till skillnad från Gallery och inte alls så trendig! Vi fastna som vanligt hos helt underbara Maxjenny från märket Les couleurs nationales och fick även möjlighet att besöka Nansos monter. Men vänner....jag är tyvärr mycket besviken, jag älskar Nanso....men denna kollektion fick jag ingen kärlek för. Unikans referensgrupp ska självklart få säga sitt innan jag tar något beslut och kanske kan vi välja ut gobitarna till nästa vår och sommar, vem vet. Överlag var det mycket silver, blått och grått. Mycket klänningar och jag tror starkt på långklänningen. Såg fantastiska långklänningar hos märket Hoss, som vi blev riktigt sugna på.

Efter CPH Vision hoppade vi på en vinglig cykeltaxi och åkte ner till Nyhavn för ett underbart inköpsmöte. Vill inte säga för mycket, men vår kund Lena kommer bli mycket lycklig! Hoppas ni andra även tycker om det som kommer att komma framöver! Jobbigt att vara så hemlig...men, men! Det blir iallfall lite förändringar på Unikan utbud framöver, som jag gillar skarpt och hoppas ni joinar oss i denna utveckling : )!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vilket raffigt team. Fattar att danskarna måste ha varit som tokiga ;) Verkar ha varit som en bra tur i byen. Riktigt avis - men såklart storsint nog att unna dig detta Nina ;) Hoss är bra. Kikade en del på dem i Gbg via deras agentur (sjöklint). Blir en spännande höst!

Anonym sa...

Raffiga gänget eller hur! Inte ska väl du vara avis, du får ju dagliga moderapporter från mig...live : )! Hoss är inte fel, men det var en kollektion utan någon röd tråd, vilket ger ett rörigt intryck. Men å andra sidan var det mycket, mycket fint! Träffade Sjöklint på mässan, kul att du har varit hos dom i Gbg.

Det blir en spännande höst & vår/sommar 08!!