tisdag 26 februari 2008

Audi 100 årsmodell 86 säljes omgående!



Inte första gången detta händer...nu har jag fått nog! Regnet öste ner när jag var på väg till ett mycket viktigt möte i Helsingborg i min gamla Audi 100, årsmodell 86, hög volym på radion och allt gick som en dans....trodde jag! Tills plötsligt vindrutetorkaren började gå långsammare och långsammare, ljudet från radion gick i slowmotion, en bild på ett överkryssat batteri uppenbarade sig plöstligt på instrumentpanelen. Konstaterade snabbt att nu dör bilen, mitt på motorvägen och sen dog bilen!

Som tur var kunde jag köra in med bilens sista krafter till kanten och hittade efter en stunds letande varningsblinkern, som inte sitter där den brukar på en bil! I ösregnet stapplade jag sedan ut med varningsskylten under armen och gick 50 meter mot alla bilar, i ösregn....livsfarligt! När jag sedan lyckats få den på plats hinner jag bara gå 10 meter tillbaks till bilen igen, när jag vänder mig om och ser att varningstriangeln har blivit påkörd av en lastbil och flyger omkring i tusen bitar mot andra sidans körfält. Tänkte att nu slutar detta med en seriekrock pga min varningstriangel.....men där hade jag tur, ingen olycka hände!

Vågade inte sätta mig i bilen, utan stod helt livrädd vid vägkanten tills min ovärderliga hjälp Sofia kom och hämta mig. Lunch, kaffe med Sofia och ett bra möte gjorde min dag rätt bra ändå : )! Tack vännen!

Jo Pappa....detta hände, du behöver inte ringa angående detta direkt, allt är under kontroll! Bilen är bärgad och finns på ngn verkstad i Hbg. Men det räcker nu.....jag hatar gamla bilar, nu ska den säljas/skrotas!
Intresserad någon? Maila info@unikdesign.se och märk mailet Audi. Snabb affär, bra pris!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch va jobbig dag! Ses snart!

Minna sa...

Hua, jag har varit med om exakt samma sak med min pappas gamla ruttna bil (han har ny nu). (förutom olyckan med triangeln). Thank god för mobiltelefon.

Vi har haft en asskruttig bil (även kallad knarkarbilen) från 89... men på fredag köper vi en ny. Jippey!!!!!!!

Anonym sa...

Mia: Ja fy fan, riktigt obehagligt! Ja vi ses i veckan förhoppningsvis!

Minna: Knarkarbilen haha...vilket namn! Säger samma sak, tacka vet jag mobilen...som dagen till ära inte hade så mycket batteri, vilket också var ett orosmoment.

Lönar sig i längden att investera i en ny bil! Grattis till er nya bil, underbart! Ännu viktigare nu när man har barn, eller hur!

Du julkorten gjorde succé....

Unknown sa...

Jag vill inte vara petig men det är en 89:a. Bilen funkar nu igen och går som en dans. Det är alltid en utmaning med gamla bilar. Livet kan bli rätt intressant och stressigt.

Kramar//Jonas (kör oxå bilen)

Sofia sa...

det viktiga var ju ändå dagens outfit ;) I regn och rusk, på en trafikerad E6:a ser jag ändå på andra sidan en mkt läcker Nina i pumps, smala jeans, fräck mössa och är allmänt uber piffig ;) Inte helt fel att plocka upp en sån spätta i sin lilla ford focus. Bort med barnstolen så hon fick hänga med. Vilken dag.. fniss. Tack själv snyggo!